Unique Frenz

Thursday, January 17, 2013

"Merepot"

~Assalamualaikum~

As usual...
bila balik sekolah..sesi merepot apa yg berlaku...
mula2 eby talhah...
ptg pulak kakak... 
dh jadik cam aktiviti seharian...


kalau dulu mama merepot kt abah setiap kali balik kerja...
tp skrg sbb kt opis..dlm bilik boh... meja mama sebelah utara...meja abah sebelah timur...
kdg2...mama jadik PA abah dan kdg2 abah jadik PA mama...huehuehue...

so...apa yg berlaku kt opis...sume dlm pengetahuan kami...
sooo...dh xde sesi merepot kt situ...
makanya hilanglah sedikit kenikmatan n kemesraan dikala merepot tu...hehehe... 
tp kelebihannya...kalo ada prob...mama leh ngadu terus kt abah...xpayah tgu balik keje... 
kiranya ada la pro n kontra kalo keje satu opis ni :)


ok...back to our topik...
hari ni balik dari sekolah...eby kata cikgu puji dia...

citer pertama...

eby kata dlm kelas dia kata dia nk muntah...pastu dia telan (gulp!!! ayyak)
dan dia rasa dia nk muntah lagi....dia telan lagi.... huhu..

kali ke 3 dia termuntah sikit atas tangan...
cepat2 dia keluar kelas gi masuk bilik air...

dlm bilik tu dia muntah sikit je dulu...pastu dia basuh tangan n mulut...
pastu..tiba2 dia muntah banyak...tp dia muntah dalam lubang la...hehe.. punyala detail kan dia citer =)

disebabkan tindakannya tu la eby kata cikgu puji dia...

*mayb cikgu pk eby ni jenis yg independant...xperlu susahkan cikgu..hehe..
ye la...eby ada jugak citer...ada lagi kwn2 kelas dia yg kencing n berak dlm seluar...

mmg kalo anak2 mama,dr kecik lg mama ajarin cara utk berdikari...kecik2 dh pandai masuk toilet sendiri...seawal 2tahun dh pandai pakai baju sendiri..n semua yg mama rasa reasonable n boleh buat sendiri mama suh buat sendiri je...
mcm skrg ni...kebanyakkan pelajar,ibu bapa akan htr smp dlm kelas..
tapi eby...abah htr kt pintu pagar sekolah je...pastu eby jalan masuk kelas sendiri je la...
sbb tu ada gak ibu bapa yg pelik semacam je tgk eby jalan sendiri...hehe


Citer kedua...

Eby kata cikgu puji dia sebab dia tolong cikgu lapkan air cikgu yg tumpah...
gud boy!!!
eby kata lagi...2x cikgu ucap terima kasih kat dia...

mayb cara eby bergaul n mudah berinteraksi dgn org sekeliling yg menyebabkan eby disenangi oleh orang kebanyakkan...

kalau kat sekolah Raudhah Imtiaz dulu...
bila mama kata mama nk hantar eby sekolah lain tahun ni...semua cikgu2 dia sedih..

alaa...eby dh xsekolah sini lagi ke...dh xboleh jumpa eby lagi la...
mmg cikgu2 rapat n manja dgn dia... =)

Alhamdulillah...mama harap...sikap eby yg senang utk bergaul dgn org sekeliling akan kekal dlm diri eby smp bila2... InsyaAllah...

Photo: Hari ni kakak je htr adik masuk sekolah smp dlm kelas...takut adik terlupa klas mana...sibbaik kakak xstart sekolah lg...esok dh boleh masuk sendiri la kot... Rabbi Yassir utk ank2 mama ;)




2 comments:

SharHanah® said...

Eby Good boy :D

ummisofea... said...

InsyaAllah...mudah mudahan...tq sharhanah :)

citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin