Unique Frenz

Sunday, March 7, 2010

baby tanpa Pampers nyer...

hari ni..





8/3/10





(Isnin)




lagi 5 hari baby talhah akan menyambut hari lahirnya yang ke 2tahun...




dan hari ini mama terdesak tuk mengajar baby supaya kencing xpakai pampers...




sebab biasa nyer..bila dah umur 2tahun...kebanyakkan budak2 lain dah xpakai pampers....




so..mama nak baby pom cam tu gak....




hari ni....pagi2 lagi mama mandikan baby...



mama pakaikan baby baju tanpa pampers...




"kalau baby nak kencing baby oyak ko mama deh"



berkali2 mama ingatkan baby...




"baby kalau baby nak kencing,baby kabo cmner"





"mama! nok cing!!" kata baby lembut...



erm...nampaknya cara bercakap tu, macam boleh dipegang..tapi adakah kata2 itu akan terucap bila ingin melaksanakan hajatnya..hehe..





so..setiap minit mama akan ingatkan baby..





tetiba masa mama asik dok pakai bedak mama terasa sesuatu menitik atas kaki mama...




SAH...






baby dah terkencing dalam seluar....




alamaks!!!!





"baby! bakpo baby dok oyak k mama nok kencing nyo..kan mama pesan suh oyak"




mama terus bawa baby masuk bilik air..



baby tersengeh2...



dan pada hari ini mama bawa baby ke umah pengasuh tanpa pakaikan baby pampers...





sampai dirumah pengasuh...mama tanya baby..






"baby,mcner oyak ko mok kalu nok kencing"






"mok! nok cing"..hehe..dengan suaranya itu...bunyi macam confident..tapi xtahulah cmner...





diharap nyer lepas ni baby akan terbiasa..xperlu pakai pampers lagi....





so budget mama pun akan berkuranglah sket lepas ni..Xoxoxo




we hope so!!!


citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin