Unique Frenz

Monday, October 18, 2010

...Cuba jelaskan sikit.. (part 2)

okey..berbalik pd citer semalam...

my hub pi le kat si A..nk mintak explanation sket...mama duk dlm keta je..malas nk layan...lama gak le abah kt dalam tu...mama isau gak..apa lah yg my hub buat kat situ lama2...jgn ditengking org itu sudah..hehe..mama taw,abah xde lah cam tu kan..kalo pasal bank2 ni..abah memang expert...tu pasal mama htr abah je..hehe

Lebih kurang 15-20minit...abah muncul...mama dh xsabo2 nk dgr citer abah...

"so,mcna" tanya mama...

tapi kan..sudah lumrah alam..bila berlainan jenis jantina nya..tune suara nyer xsama cam cakap ngan kaum sejenis ni...tul tak????

bermacam soklan yg diaju abah...last2 org tu dh terkantoi...

"ermmm...saya pon xsure kena bayaran ke tak ni??" kata nyer..

haaa!! kan..kalo dh xsure tu...jgn le main sedap mulut je nk marah org...

sebelum keluar..abah sempat lagik sound:-

"lagi satu...saya ni bukan apa...saya xnak terlibat dgn benda yg xhalal...kalau benda ni konvensional...saya terlibat..dan awk pun terlibat sama taw tak"

abah berlalu keluar sambil org tu tersenyum kelat...hehe..cayalah abg...

tapi kannn.....


citer ni stop disitu saje...


sampai je umah...kami dikejutkan dgn kehadiran 2pucuk surat dr si A ni...

1 - surat suh pi amik kad kredit
2- bil suh bayar 50 hengget...

Apa kesss???

mama baca satu persatu..actually caj tu utk GST..tapi kan mama still xpuas hati...

sebab utamanya...wrong information by telemarketer...

mama sanggup dgr tawarannya sebab bila mama tanya kad tu islamik..dgn konfidennya dia jwb...Ya..Islamik...

dan sebab keduanya-dia beria2 cakap yg selagi mama xactivate kan kad tu..mama xdikenakan apa2 bayaran...

so,sebab mama dh malas nk dgr dia membebel..merayu pilu..mama suh dia htr jelah...coz dr apa yg dia kompemkan..mama x ter jejas apa pun selagi kad tu xactivate...

tup2...jadi gini...sape yg salah...????

terus mama kol customer service ngadu pasal ketidak puasan hati mama...sepanjang2 mama dok membebel....tapi taw tak apa jawapannya:-

"erm...saya xleh buat apa2lah...apa kata puan isi form complain & repot kat bahagian atasan"

"eh..pastu..sampai bila saya nk tunggu..awk nk tgu kes ni drag lebih lama..then saya kena bayar late charges...interest bagai..lepas tu... kes saya xtaw apa kesudahannya..saya xkira...wutever pun saya nk nama saya clean...xde rekod pape...dan saya xnak bayar pape..."

"apa kata puan cakap ngan supervisor...nak tak??"

lepas tu...dok citer bagai plak ngan si supervisor ni...mama siap ugut lagi..kalau cam ni..saya boleh lodge repot taw..pasal wrong information...

tapi dia kompem kan yg dia sendiri akan raise complain kat pihak atasan..and dgr balik perbualan antara mama wif dat telemarketer tuh..kalau memang dh sah ada wrong info..akn kenalah budak tuh...

okey..mama nk dgr result lepas ni..camana..

tapi kan sebelum perbualan tu ditamatkan..

sempat lagi supervisor tu buat marketing...

"puan khasiah..apa kata kalau saya offer u..u gunakan kad kita ni dgn 5 kali transaksi..then pihak saya akan waivekan caj 50 hengget tu"

"en..kalau memang saya nk guna kad tu,memang saya xde masalah nk bayar caj tu..tapi masalahnya saya xnak guna kad tu sebab kad tu bukan yg islamik...lainlah kalau en boleh janji dgn saya yg kad saya tu akn ditransferkan dr conventional kpd yg islamik punyer..boleh"

"owh..itu saya xleh nk tolonglah"

"ok lah..kalau camtu saya memang xnak gunalah kad ni"

lepas setengah jam...mama tamatkan perbualan....

and mama wanna c d result...pape pun..mama xkan bayar caj tu....

apa pandangan korang???? memang xpatut kannnn


2 comments:

desperate mama said...

eh, takpe khash... bank kan baaaiiiikkkkk.... kita yang salah... sebab tak nak makan riba.... bank tak salah... mwahahahahahahaha

ummisofea... said...

tu la pasai....xpasaii2 dia nk suh kita masuk saham mereka kan...hehe...kan kata jahat kann..ada yg melenting plak kan...xsanggup ai dimaki hamun cam u tu..huhu

citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin