Unique Frenz

Tuesday, November 30, 2010

Sakit hati tak????

once upon a time....(hihi..tingat masa baca buku citer masa zaman kecik2 dolu)... ada lar beberapa olang client latang berjumpa ini loyar...

dia cakap maw bawak satu kes... dia cakap ada olang xmaw keluar dari dia punyer tanah maa...tanah itu dia beli dari pihak ketiga 3tahun lepas...

itu olang xmaw keluar,pasai sudah lama itu olang duduk dia punyer tanah wooo...dulu punyer citer ah..itu tanah ah.. kepunyaan olang yg duduk atas tanah dia sekalang...pastu dia jual pada olang ketiga dgn syarat dia masih dibenarkan duduk disitu..pasai itu dia xmaw keluar sampai sekalang...

olang itu juga cakap kalau maw dorang kuar...dia kena bayar itu olang dalam RM60 libu...loyer dia ada hantar surat sama saya itu macam..mana saya maw cari duit maa...dan itu orang manyak kuat wooo...dia olang gengster itu macam laa...sudah ramai loyer saya sudah pergi..sume xnak bawak kes saya sebab takut itu gengster laa...

kalo u maw bawa saya punyer kes...saya akan bayar bape je u mintak..yg penting saya dapat balik itu tanah saya....(dan ayat ini telah di ulang beberapa kali key)

(ini citer lebih kurang 4bulan lepas lah...)

mulanya...loyer ini agak cuak jugak...yelah...gengster tu...tapi setelah diberi jaminan oleh boss ku yg baik itu....bhw dia pun ramai jugak kenal gengster kat area loyer ini bekerja..so,xyah risau lah..xde pape punyer...loyer ini dengan rendah dirinya menurut perintah...


Dum dam dum dam...ini loyer telah mengeluarkan hujahnya di mahkamah...akhirnya....
kemenangan berpihak lah kepada si clientnya itu....

Si loyer ini keluar mahkamah dgn kembang kuncupnya...igtkan akan diberikan ucapan terima kasih oleh clientnya itu...

tetapi...

"u apa pasai talak cakap sama itu mahkamah...bape harga tanah yg saya beli dulu...lepas itu...saya maw buat bangunan atas itu tanah...dan beberapa kali saya angkat tangan dari belakang...maw cakap dekat itu hakim..."

ayat yg agak benggang sket disini...

  • bape harga tanah yg saya beli dulu...lepas itu...saya maw buat bangunan atas itu tanah- eh hello... i xraise isu tu kat mahkamah sebab masa nk bawak kes ni...i dh banyak kali konpemkan dgn u bhw u xnak claim pape pun dr itu orang...u hanya mahu orang itu keluar dan xnak bayar pape kat dorang...so...sekarang ni jgn nk bising2 plak yer..aii tahulah apa yg aii buat...so xyah pepandai nk ajar aii eyhh...
  • beberapa kali saya angkat tangan dari belakang...-dah terang2 dia cakap dia angkat tangan dari belakang...aii yg duduk kat depan manalah nampak kan...haih lagi kat situ...dan kalo ye pun ai perasan...u bukan sesenang boleh bercakap di mah...lainlah kalo u ni saksi yg dipanggil ambil keterangan...haiyaa...manyak fenin la itu olang...loyer ini bertungkus lumus menghamburkan kata2 di mahkamah..berhempas pulas buat research...kemenangan pun dh berpihak pd dia...jgn kata nk ucap terima kasih....membebel plak...siku kapla kang!!
  • maw cakap dekat itu hakim... kalau u dh pandai sgt nk cakap ngan hakim tu...pasai apa lantik aii sebagai loyer u...huh!
SAKIT HATI TAK????


then... a month aft dat...bila bil dihantar...tetiba...dia dtg opis dgn muka xpuas hati...

saya maw bincang dgn ini loyar...sekalang ah...macamana saya punyer kes...

lor...kes awak kan sudah selesai...u dah boleh buat apa yg u nak atas u punya tanah...apa lagi yg u mahu...

mcna u kata dah selesai...itu olang masih xmaw pindah....macamana??? so..u punyer kes masih lagi belum selesai lah...saya xmaw bayar u punyer fee kalo kerja u masih belum selesai..


lor...aii dah dapat kan perintah mahkamah suruh orang itu pindah..then u dh boleh masuk bila2 masa je tanah tu..kalo u nk robohkan umah dia pun u dh boleh buat...panggil je kontraktor mana2..pastu robohkan umah dia tu..abis cerita

so u punyer kerja xselesai lagilah...dulu u janji nk wat kes aii sampai selesai...aii nk u clearkan tanah aii sampai ai boleh duduk atas tanah aii...baru saya akan bayar fee u...

SAKIT HATI TAK??


manyak cantik dia punyer muka...dia ingat loyer ni kerja cam kontraktor ker...pi roboh2 kan umah orang...*sigh*



2 weeks after dat...


Si client itu datang lagi...xnak cakap dgn loyer ini...nk cakap dgn big boss...siap ngutuk loyer ini..cakap loyer ini xpandai advise...xnak buat kerja...

SAKIT HATI TAK???



tapi sib baik boss ai tahu kedudukan sebenar...haiya...


then...disebabkan kedegilan client itu..loyer ini terpaksa pulak buat permohonan tuk pemilikan tanah tersebut plak...walaupun xperlu sebenarnya...

loyer ini bukannya apa...fee yg dulu pun xsettle lagi..nk bukak yg baru plak...n for u ols info...client ini belum pun lagi bayar fee melainkan open file rm500...di ulang...RM500 je okey...

SAKIT HATI TAK???

kalo firm lain..xde 2-3 ribu..babai lor...get out u...

Dan tabiat client ini...bila start buat kes dia...panas le tinge dok dgr deringan tpn dr dia...yg dia tahu...cepat...cepat...cepat...fee xpulak cepat nk bayar...

tapi sebab loyer ini sekadar loyer disitu...hanya memendam perasaan jelah...kalo lah loyer ini owner...xkn ku proceed yg lain melainkan buat bayaran fee yg lepas dulu...kan??


bout 3 weeks aft dat...

loyer ini terdengarlah desas desus bhw orang yg didakwa duduk di atas tanah dia tu dah lama kuar lepas dpt notis dr loyer ini...tapi bila diinform pd client...dia still jgk ckp yg org tu masih belum kuar sebab dia masih lagi meniaga kat situ...

nk xnak boss aii yg baik itu terpaksa temankan si client itu pi tgk keadaan tanah dia...

dan...bila diselidiki...rupa2 nya memang sah...org tu dh lama kuar..dan yg meniaga tu org lain rupa2 nyer...

SAKIT HATI TAK???


Then...ada lagi...

tiba bab bayaran le pulak...
skrg dia dh siap duduk atas tanah tu...tp fee blom bayar lagi key...
yg loyer ini panas hati tu bukan apa...kalau dulu..masa nk suh bawak kes dia..punyer le berbuih mulut cakap yg dia akan bayar berapa je fee asalkan dia dapat balik tanah dia tuh...

tapi sekarang...tengok..bila dh dpt apa yg dia nak...boleh plak dia wat taktau...

dan lagi...bila staff si loyer ni call nk tanya pasal fee...boleh plak dia kata...nantilah dulu saya tanya my bro..dorang setuju tak ngan fee tu???

SAKIT HATI TAK???


eh, hello...abg dia tu sape...kalo ada share dlm firm ni,xpe lah jugak...

dah lah boss aii yg baik hati tu sanggup kurangkan fee dia dlm seribu...dan fee dia bukan nya banyak pun...xsampai pun 10k okey...

dan saat yang paling SAKIT NYA HATI ... bila... staff aii tepon bertanyakan pasal fee..boleh plak dia jawab...abg saya hanya setuju nk bayar 50% drpd fee u tu..dan lepas ni u xpayah nk call sayalah sebab lepas ni saya nk pi melancong oversea...takut bil u tinggi plak tpn saya kat sana...

SAKIT TAK HATI????

suka suki mak bapak dia jer...tgk lah..lepas ni...loyer ini pun suka suki je nk draftkan saman tuk dorang plak erk...tungguuuuuu....



2 comments:

Unknown said...

saman jgn tak saman...

nanti kitorg trus bg JID.... heheee

ummisofea... said...

hahahaaa...itu jelah keje loyer...

citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin