Unique Frenz

Sunday, February 19, 2012

..sambung citer seprise bday abah

.
.
.
-entry lewat yg ntah kebarapa hari....asyik tulis save..tulis save..huhu-

ok...jom sambung balik...

xabis2 lagi kan citer pasal bufday abah...dop???

:)

biarlah..

kalau mama x"notis"kan kat sini..

nanti mama lupa..

nanti anak2 mama xtahu yg zaman2 muda..mama sayang n cinta bangat sama abah..


hopefully...sampai akhirnya jodoh kami bersama...

anak2 mama doa yer cinta kami sampai syurga..

sama anak2 mama..


sama keluarga kita yg lain...


AMIN..

.
.
.

ok...jom flash back mama punya 2nd seprise...

sehari sblm bufday abah..


mama ikut abah ke KT

atas urusan abah..


:
:

dlm hati...masih lagi berkira2 nk wat seprise apa kat abah...

sebabnya..ntah...mama rasa setakat hadiah bufday yg mama beli tu...cam simple je..

tapi xbley wat pe doh...atas reason yg sama...pergerakan mama terbatas..

dowh...24 jam kemana2 ngan abah...

-terima hakikat-

:
:

masa abah masuk meeting...

borink..

ngantuk..

berlegar2 diluar pejabat...

then...


eyh...


ternampak kedai bunga..


:

hati kata "Jom masuk"


kaki kata "boleh je"

;)

:
:

masa tu ramai gak yg masuk situ...beli bunga

-Valentine Day-

chinese la ramai...


melayu pun ada..means org islam la..

tapi husnu zonn..

mayb dorang cam mama..


nak cari hadiah besday ke..

perpisahan ke..

:)

:
:

"yer! mau beli bunga ke??"

mama senyum "tak la...nk tgk2 aje"


"cantik bunga tu..berapa ye...RM200 ye"

sambil wrap bunga..amoi tu jwb: "skrg ni mahal sikit bunga..sebab valentine day...tp yg ni RM150"


owhhhh...


"nak beli ke??"


"saya duk kt kemaman...sanggup ke nk hantar??"

saje je mama tanya...dh tahu xkan nya dorang nk hantar..


"hehe...jauh tu...kita hantar dekat2 sini saja maa"


"tahu...sebab tu sy tanya..." :)

"kat kemaman xde la kedai bunga...kalau tak dh lama sy beli...sebenarnya esok bufday asben sy...saje nk wat seprise kat dia..."


"u pos laju la..semalam ada jugak yg pos laju kat kemaman...tapi kena pos sendiri la..."


"hurmm...tu yg susah...sebab sy xreti nk bawak keta...camana sy nk gi pos..ke ada pos dekat2 sini"


"ada comey...tu hujung sebelah sana...u boleh gi jalan kaki je"

"biar betul...sy xnampak la...sy pun dr hujung sana gok tadi"


"betul comey...mari sy tunjukkan..nun kat sana"


dlm kepala...nk ke tak nk...


tapi abah bukannya peminat bunga pun...

tetiba mama ternampak sejambak ferrero rocher


"eh..berapa ni..??"

tutttt....


dang2 je amoi tu tolong mama cari kotak...bungkus...

semua kena buat cepat sebelum abah abis meeting...kalau tak camana mama nk pi pos kan...hehe

:
:
:

teett...teettt...

"ayg dok mana???...abg siap doh ni...mai balik"

"aaaa...ayg jupo saing...jap"

:
:

"alamak...camana ni...asben sy duk kat luar tu...

kalau sy gi pos..mesti xjadi seprise...u boleh tolong poskan tak..." *muka merayu pilu

" ok ok!!"
:
:


punya la nk wat seprise kat abah...


"dlm kepala...mesti abah terkejut dpt bunga dr mama...sweetnya"
*banyak tgk drama cenggini la ;)
:
:
;

dlm keta...mama citer itu citer ini...tanya abah itu..tanya abah ini..

xnak bg abah tanya mama jumpa sape...

haha

:
:

tapi...xlama..


"ayg gi jupo sapo tadi"

"ade la"

"sapo...oyak la"

"kalu oyak pun abang xkenal"

"sapedio...lagu mana ayg gi jupo"

pahtu...

ye mama terpaksa tipu...huhu

ayat2 mama..


mama jln2 .. jmp signboard firm yg mama kenal...naik


mulanya abah pelik gok....xkan mama just naik camtu je...
*kalo betul..memang xkan...hehe


tapi muka mama ala2 konpiden...sori ye abah
*dlm hati..esok mama akan citer d truth ye syg...hehe


:
:
:

esoknya...


abah nk gi kuantan...

macam2 mama buat nk bagi delay...nk suh abah terima parcel tu dulu..


:
bila tengahari xsampai...mama ajak abah gi pejabat pos...

sambil nk beli wang pos...sambil nk tanya pasal parcel..


tapi sebab CN xde...xdapat check..

-Frust-

:
:
sampai petang xde juga org kol abah...huih... *geram


ni mesti org pi hantar rumah tinggal kad je..

*dlm hati...nape la dorang xkol penerima tu tanya..bgth sepatah ke..ni tak...main tinggal kad je kat rumah...hemm...ada2 je yg nk spoilkan seprise mama ni..

balik rumah..terus check mail box...

-betul-


:
:

tapi..sebabnya dh ptg..so xdapat la amik parcel tu...

toing!!!

:
:

esok tu beriya mama suh abah gi amik parcel tu...

abah pelik gok kenapa mama beriya nk tahu...

"org pos tu kata makanan...sebab tu la kena gi amik urgent...ayg xsabar la nk tahu menda...abg xteruja ke nk tahu sape hantar...manatahu SA abg ke???"

haha...ayat kaver...

:
:

OTW ke kuantan...abah kol

"yang...abg xingat nk ambik parcel tadi"

"hah!! pahtu...abg ni...berapa kali ayg pesan kan...doh ptg ni kita nk gi KL plok...mgu depan baru balik...abis tu"

"biarlah"

*ok..frust lagi..

"xleh ko suruh sape2 gi amik ke...try tpn ke pos laju..kot2 dia tutup kul bape?"


"ok..tgk la camana...tp petang ni xdang doh nk amik...abg balik lewat ni"

*hampeh...emm...biarlah... xleh nk kato apo....mbik toh...seprise ntah kemana..drama ntah kemana ... mgu depan la jawabnya.... ;)


:
:
:


ptg tu

mama rilek2 ngan abah atas sofa..

tgk abah search tenet...

pastu mama amik tab abah...


check status karya kufi...

tiba2.....ye tiba2....



haaaaaaa.....abanggggggggggggggggggggggg

"Dapat besday plezen dr wife...dia buat kejutan dgn kurierkan plezen ni...tp sy buat kejutan plak kat dia dgn kata x ambik2 lg parcel tu hahaha...(sambil2 tunjuk sticker baru hehe...) tq Mama...kakak n eby :-)"

-status kt fb abah ok-

hahaha.... abanggggg!!!!

punya la mama kena gelak dekat abah...


mlm tu...kakak n baby yg paling eksited nk makan...

:
:
;

otw nk ke KL...

mama citer dr A-Z camana mama buat projek seprise tu...

*kami xabes2 gelak...

mama xsangka yg mama plak terkena ngan abah... *tu la padahnya bila mama terover eksited sgt..

tapi abah pun xsangka yg dia akan dapat seprise tu...


*rupa2 nya...masa abah kol otw ke kuantan tu...abah dh amik...n masa mama kata ada makanan...abah pandang je kotak tu...xkan kek...tapi dia dh kocok2 itu kotak...


*hahaha....gelak lagi...


sepanjang jalan...kami dok bercerita... :)


:)

:)

:)

;)

No comments:

citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin